Skip to main content

“Ze blijven, ze blijven de lieve goede medewerkers en klanten …”

Jouw beste vriend? We horen weleens geklaag over klanten die het niet begrijpen. Of medewerkers die niet aan de verwachtingen voldoen… Dat zijn dan lastige of ondeugende werknemers en/of klanten.

Zijn er wanbetalers opgemerkt of jobhoppers gespot? Hoe creëer je een cultuur van blijvers? Kies daarom voor duidelijk leiderschap en transparante communicatie naar elkaar boven het gebruik van de roe.

Want goede communicatie is essentieel, of in dit geval het snoepgoed van de Sint. Als je communicatie goed zit, dan heb je een goede fond(ant) gelegd. 😉

Hoe zorg je voor snoepgoed (ofwel goede communicatie) binnen je onderneming?

✅ Pas het KISS-principe toe: Keep It Stable & Structured – zorg voor stabiliteit en structuur

Wat verstaan wij bij Ondernemingskracht daaronder?
👉🏼 Er zijn duidelijke verwachtingen in beide richtingen (klant <-> bedrijf; bedrijf <-> medewerkers)
👉🏼 Je bent succesvol in je werk. Klanten en medewerkers omringen zich graag met succesvolle bedrijven en ondernemers. Het werkt aanstekelijk. Net zoals letterkoekjes van Sinterklaas, je wilt er eentje en daarna krijg je er geen genoeg van.
👉🏼 Er is een soepele werking en dit zorgt voor een duidelijke flow. Dit sluit aan bij het eerste puntje: duidelijke verwachtingen. Het draait goed en dat wordt beloond.

Dit zijn slechts enkele puntjes die effect hebben op “brave” medewerkers en klanten. Wil je weten hoe het bij jouw organisatie beter kan? Stuur ons een bericht op welkom@ondernemingskracht.be en vraag naar de gratis Communicatie- of leiderschapsanalyse.

En houd zeker onze pagina in het oog voor meer tips & tricks. 😊

Blijf op de hoogte

Volg je ons al op LinkedIn of op Facebook?